Post by Noodl on Nov 9, 2006 11:02:20 GMT -5
Navn: Phoenix
Kælenavn(e): Fighter og, ja, Phoenix
Alder: 5 år
Race: Fuldblods Araber
Farve: Rød-brun
Højde: 167 cm
Fortid: Er født og opvokset i den arabiske ørken, i frihed. Jeg var med i en kæmpeflok på omkring 400 heste, alle rene arabere. Men så en dag kom menneskene - dybt suk. De fangede mange heste - blandt andet mig - som de ville bruge til fornem avl og vædeløb. De prøvede at kæmpe alle hestene ned - få dem ned med nakken bedre sagt. En efter en knække hestene af og føjede menneskene, selv min egen far, som jeg ellers altid havde troet var den stærkeste og største menneske-hader. Men ham fik de os ned, til sidst var jeg deres eneste torn i øjet. Hver gang de satte nogle op på ryggen bukkede, stejlede og rullede mig indtil de blev smidt af. Menneskene kom i pengenød, og blev nød til at sætte mig i et væddeløb for at tjene penge - jeg er nemlig meget hurtig. Jeg blev sat i Kentucky Debyet, et af de største løb. Jeg flippede totalt ud da jeg blev trukket ind i startboksen, men det var ret svært at rulle sig, så jeg måtte finde mig i at have jockyen siddene på ryggen. Start klokken lød og dørene sprang op, jeg sprang ud af boksen og fandt ud af at hestene ved siden af mig ville galoppere om kap, *Fint..* tænkte jeg og gjorde det samme. Jeg var allerede den bagerste, da det havde taget et stykke tid at finde ud af hva' det hele gik ud på. Min jockey havde ingen pisk med, da jeg HADER piske, men han prøvede desperat at drive mig frem af. Han sagde ting som "Kom så Phoenix, du en fighter, kom så.." jeg adlød og stormede frem. Der var 15 heste i løbet, inkl. mig, og jeg var nummer 15. Jeg kæmpede mig frem gennem feltet, med en forbløffende hurtighed. Det var et løb på 1500 meter - ikk' langt. Jeg vandt det knepent, med et hoved foran den førerene champion, Desert Storm.
Jeg havde føjet mig, men var ikk' knækket af.
Jeg deltog i mange andre løb og blev hurtigt kendt over hele verden, som 'Den tæmmede vildhest'.
En dag - et par måneder efter det sidste løb - bevery *friendly* persontede menneskene at sætte mig fri igen, i den arabiske ørken, da ingen - absolut ingen - kunne tøjle mig. Så kom jeg til Michatten (Misser's side). Her mødte jeg Flower og fik et føl med hende. Men det var bare ikk' miiq. Jeg blev sur, droppede hende og skred.
Personlighed: Sød, frejdig, elsker ballade, men er ikk' den overgearede type. Modig, en ægte vildhest. Beskytter sine venner, med enda livet som indsats. En sand ven. Ret hidsig, og meget chamerende. Kan virke en anelse flirtene.
Godt til: Løbe vanvittig stærkt, slås, og chamere hopper.
Dårlig til: At føje menneskerne, at styre sit temprament og at være utro.
Elsker: Hopper, venner, væddeløb, slåskampe - for sjov - græs og føl.
Hader: Utro kærester, mennesker og seletøj.
Stjernetegn: {Kommer}
Flok: Strejfer [ Sætter ham alligevel ind i Flokken, så man kan se hans værdigheder. Men derfor behøver han ikke være med i den ]
Styrke:
Hurtighed:
Udholdenhed:
Modighed:
Intilligens: